11.2.14

DEBAT DEL DIARI DE SANT CUGAT SOBRE EL NOSTRE BARRI

El Diari de Sant Cugat organitza un nou debat. El debat es centrarà en el present i futur dels nostre barri Centre-Estació, a més del Golf i Eixample.

Es parlarà de seguretat, mobilitat, equipaments i comerç, entre altres temes.
El debat el farem al Cafè-Auditori a les 19.30 h. i l'emetran en directe via streaming a través de la web del TOT. 
Si tens alguna cosa a dir del barri, aprofita-ho!! 

24.6.13

FESTA MAJOR 2013

Torna la Festa Major, des de fa anys l’Associació Veïnal del Centre-Estació de Sant Cugat organitza el sopar de Festa Major, enguany celebrem la 10ª edició el divendres 28 de juny, aquest representa un dels actes centrals per a la nostra entitat.

Aquest sopar com sabeu consisteix en portar un tast no només per ell, sinó per compartir el tast es deixa en un bufet i així tots podem gaudir de la varietat gastronòmica del nostre barri.

El sopar és obert a tothom que ho vulgui, i l’organització es compromet a oferir taules, cadires, copa de cava i coca de postres per tots fins exhaurir les existències. El sopar estarà amenitzat amb música en viu amb els “incombustibles” i al finalitzar qui ho vulgui podrà ballar. Trobareu adjunt un fulletó del sopar.

Pensem que és un  acte muntat per veïnes i veïnes, i que no siguem molt exigents amb l’organització i amb aquelles persones que de manera altruista i desinteressada,  i que any rere any ens ajuden.

Altres actes organitzats: exhibició de Hip-hop a la plaça Can Quitèria (dijous 27 de juny de 18,30 a 20,30 hores), i per als més menuts uns inflables + espectacle infantil el diumenge 30 de juny, de 18,00 a 20 també a la plaça Lluís Millet. Però també comptarem amb dos concerts: un el dissabte 29 de juny (carrer Villà) amb dues bandes de pop-rock santcugatenques i el diumenge 30 de juny al mateix lloc un concert amb la banda del conservatori de Sant Cugat conjuntament amb la banda de Rubí.

Us animem a participar... i molt bona Festa Major 2013!


FES-LA TEVA!

9.5.13

Assemblea Ordinària 2013


Benvolgut/da associat/da

Tal i com preveu l’article 12.2. dels nostres estatuts: “L'Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici econòmic”.

Per donar compliment a aquest fet us volem convocar a la propera 

Assemblea Ordinària 
23 de maig a les 20,00 hores

a la seu social de l’entitat, Casa de Cultura (carrer Castellví 17).

La proposta de l’ordre del dia és la següent:

1. Aprovació acta extraordinària de desembre de 2012

2. Presentació i aprovació de l’Informe de Gestió mandats 2008-2012

3. Aprovació liquidació pressupost 2012

4. Renovació de càrrecs de la Junta directiva de l’AVCE

5. Aprovació pressupost 2013

6. Informacions vàries

7. Precs i preguntes


17.4.13

L’Associació Veïnal del Centre-Estació aporta 150 kgs de farina a Càritas en el marc de la campanya solidaria contra la pobresa i l’exclusió social a iniciativa de Cugat.cat


Aquest matí el president i sots president de l’entitat, Pere Soler i Marc Villoro han fet entrega al local El Rebost de Càritas d’un lot de 150 kgs de farina. Aquesta entrega s’ha realitzat en el marc de la campanya endegada per Cugat.cat “setmana contra la pobresa i l’exclusió social”, d’aquesta manera la plataforma multimèdia municipal ha volgut endegar aquesta iniciativa a mode d’ajut al menjador i rebost social que gestiona l’entitat Càritas.
Actualment Càritas ofereix uns 100 lots d’aliment bàsics al dia per un total aproximat de 1.500 famílies, fonts de l’entitat han explicat que actualment quasi el 40% d’aquestes són de Sant Cugat, a diferència de fa un any que només arribaven al 20%.

L’entrega del lot de farina forma part de les accions solidàries de l’Associació Veïnal del Centre-Estació, acord que es va prendre en la sessió ordinària de la Junta d’inicis d’aquest mes d’abril i comunicat a tots els associats i associades de l’entitat.

“Aquest és el nostre granet de sorra en aquesta campanya que creiem necessària en aquests moments de crisi, quants molts dels nostres conciutadans i conciutadanes ho estan passant malament, Càritas com d’altres entitats estan arribant als forats que la pròpia administració no hi arriba, i molt possiblement no hi arribarà, tot i així és necessari que es continuï treballant de la mà de Serveis Socials de l’ajuntament i de les altres administracions.

Cal recordar que en aquests moments la Generalitat de Catalunya està travessant una situació de precarietat financera i ha deixat de pagar molts dels programes d’ajut, ocupacionals o de necessitats bàsiques que s’està suplint en alguns dels cassos des dels mateixos ajuntaments. L’estat en aquest sentit també ha deixat de finançar alguns dels serveis i subvencions que ajudaven a pal·liar la situació de moltes famílies.

L’Associació Veïnal del Centre-Estació seguirà emetent als moments i no descarta altres accions en aquest sentit.

26.2.13

Valoració inicial del Pla de Mobilitat

Comunicat adreçat a la premsa:

Després d’haver pogut tenir accés a la proposta del Pla de Mobilitat presentat en les jornades de treball i participació realitzades des de fa anys per l’àrea de mobilitat.
Després que la nostra entitat ha participat activament en tot el procés de vianantització del centre de la ciutat, presentant propostes i al•legacions en tots els projectes i amb respostes diferenciades en funció dels carrers.
Després d’haver presentat propostes de pacificació del trànsit en l’àmbit del nostre barri, i millores en les vies urbanes per ajudar a una millor convivència pel barri.
Després d’haver presentat altres propostes de vianantització de carrers que avui dia encara no ho estan però que entrarien en el marc d’aquesta vianantització globalitzada del centre.
Després d’estar 10 anys presentant diverses propostes perquè la plaça Lluís Millet quedés alliberada del pas dels autobusos per la seva superfície, i després de presentar un projecte racional dignificant la parada de taxis de l’estació (ubicada actualment al carrer andana).
Després de veure l’acord marc entre els grups polítics de CiU, PSC, ICV i la CUP, l’Associació Veïnal del Centre-Estació de Sant Cugat del Vallès només pot congratular-se i seguir treballant per la millora del barri.
Per tot això, la nostra entitat fa una valoració molt positiva del seu contingut especialment a aquells aspectes que fan referència en l’àmbit del nostre barri, entenent com un dels principis bàsics la racionalització, pacificació del trànsit, prioritats invertides i vianantització, i tenint present que després d’anys d’experiència d’aquesta manera de conviure la ciutat ha estat positiu pel veïnatge i pels comerços que hi ha. Només cal veure les zones de Santiago Rossinyol, carrer Valldoreix, Doctor Murillo o plaça Barcelona.

Els punts que voldríem destacar per sobre dels altres són:

- La semi vianantització de la plaça dels 4 Cantons, afavorint el contacte i les relacions humanes, així com un nou gran espai lliure i de gaudi ciutadà i l’activació d’un nou eix comercial.
- El compromís de la futura eliminació del pas dels autobusos per sobre la plaça de Lluís Millet.
- Millora de la cruïlla Av. Lluís Companys, Av. Rius i Taulet i Av. Can Magí, així com el carrer Solà com a vertader camí escolar del centre d’accés a l’escola Joan Maragall i Angeleta Ferrer i Sensat, que són els dos centres de referència del barri.
- L’aposta decidida per un canvi de prioritats en els desplaçaments afavorint als vianants en detriment dels vehicles privats.
- Un ampli suport polític a velles reivindicacions del barri.

Com a punts negatius i que esperem poder-hi dir la nostra en el moment de l’exposició pública són:
- Garantir l’accés als veïns i veïnes al seus domicilis i poder facilitar aparcament en cas que no en disposin.
- No veure’s plasmat un projecte de millora de l’entorn de l’escola Joan Maragall.
- Haver d’esperar a la fase 2 que els autobusos deixin de passar per la plaça Lluís Millet, el que ens emplaça en un escenari d’un mínim de 6 anys a un màxim de 12.
- No haver-se reconegut en la fase inicial el canvi d’ubicació o l’estudi d’un nou emplaçament de la parada de taxis.
- Hi ha poca concreció pel que respecta als carrils bicis i la seva racionalitat amb la convivència en zones de vianants.
- Lamentar que no hagi estat un acord polític unànime i seguirem demanant que així pugui ser en un futur.

La nostra entitat estarà emetent en tot el procés d'exposició pública i valorarà la presentació d'al·legacions si es considera oportú.

6.12.12

CONVOCATÒRIA ASSEMBLEA GENERAL EXTRAORDINÀRIA DE L’ASSOCIACIÓ VEÏNAL DEL CENTRE-ESTACIÓ DE SANT CUGAT DEL VALLÈS


Dia 20 de desembre a les 20,00 hores a la Casa de Cultura
 

Fa quasi 10 anys que la nostra entitat està treballant per millorar el barri. Des de fa uns mesos estem presents al Consell de barri del Centre-Oest i en el qual hem pogut seguir exposant les nostres inquietuds en temes de mobilitat , seguretat, neteja, etc. Cal dir que també som presents al Consell de Ciutat, el que ha d’esdevenir el màxim òrgan de participació de la ciutat, hi som  en representació del barri i això ens fa sentir una gran responsabilitat.

També formem part a la Taula de treball de les arts escèniques depenent del Consell de Cultura i del Consell dels Serveis Socials, així com del Consell de Mobilitat, tots ells consells de participació ciutadana a la que no renunciem i valorem positivament la seva dinamització.

El treball realitzat, la majoria de vegades des de l’ombra, ha fet que la nostra entitat tingui un reconeixement de treball seriós, i sempre amb la voluntat d’empènyer i dinamitzar el barri. La participació en la festa major n’és un clar exemple.

La nostra entitat amb la voluntat d’adaptar els Estatuts a la Llei 4/2008 del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya tal i com ens és d’obligat compliment, la Junta Directiva, i en la voluntat de partícips a tots els associats i associades els convidem a l'esmentada Assemblea General amb caràcter extraordinari.

10.10.12

L'alcaldessa respon a la demanda de l'entitat sobre el cas "La Bohemia"


L'alcaldessa de Sant Cugat respon al programa Línia Directa de Cugat.cat sobre l'escrit i la demanada de l'Associació Veïnal del Centre-Estació respecte a les molèsties del bar Musical La Bohèmia. En aquest cas durant l'entrevista no va fer referència a l'incompliment constant que l'empresari en fa del decret d'alcaldia que l'obliga a tenir un vigilant a la porta els dijous, divendres, dissabtes i vigiles de festius.També reconeix que el local disposa de tots els permisos i demostra no estar al cas de les denúncies efectuades pels veïns i veïnes del compliment mencionat. Per altra banda ha mostrat la seva predisposició a fer-hi "pressió policial" per tal que minvin les incidències o inclús interrompre la llicència d'activitat si no es solucionen els problemes. L'alcaldessa ha volgut desviar l'atenció posant sobre la taula la difícil convivència entre l'oci i el descans i justifica que els locals han d'estar "ubicats a una altra zona on no molestin", i posa de relleu la contradicció en demanar més oci en una ciutat cada cop més adormida. Des de l'entitat no creiem que una cosa ha d'anar lligada a l'altre, i que la convivència és possible si la gent es comporta, i si veïns i veïnes, restauradors i empresaris de l'oci, respecten i compleixen el PACTE X LA NIT del qual l'entitat està satisfeta al treball realitzat.

Podeu escoltar la resposta al minut 13,50 de l'entrevista:

21.9.12

Demanda per resoldre el conflicte entre veïns i veïnes i el Bar musical “Bohemia”


Des de fa anys els veïns i veïnes de l’entorn del bar musical La Bohèmia ha hagut de suportar nombroses situacions d’incivisme i molèsties, la majoria causades pels clients i clientes que abandonen el local o bé que surten a “fumar” i no tenen present que són hores de descans i de silenci.

Sent conscients que no és un problema propi de l’activitat que s’hi genera dins del negoci, però que si és provocada de manera indirecta per aquest i per tan en són responsables, i segons Decret d’Alcaldia vigent, aquests han de procurar un vigilant / porter per tal d’evitar aquestes situacions.

L’Associació Veïnal del Centre-Estació vol mostrar el seu suport a les veïnes i veïns per la manca de resposta de l’ajuntament a les demandes, denúncies i instàncies presentades pel col·lectiu d’afectats  pel bar musical Bohemia.

En aquest sentit posar de relleu que des de fa anys i després de les nombroses signatures recollides, cal una resposta immediata a aquest tipus de malestar i molèsties sobre els veïns i veïnes dels carrers Avinguda Catalunya, de Can Mates i de l’entorn, per això no pot passar més temps.

Exigim a l’equip de govern que aclareixi la regularitat administrativa i històrica del negoci, presentant públicament les llicències, revisions i permisos actualitzats, i requerits per l’òptim funcionament de l’activitat del bar musical “La Bohemia”, d’aquesta manera s’evitaria l’especulació dubtosa de possibles irregularitats.

Demanem es donin respostes a les continuades denuncies realitzades pels veïns i veïnes, i del col·lectiu d’afectats, i no només de paraula sinó amb fets i accions concretes.

Demanem que s'adeqüi la llicència actual de Cafe-concert a una llicència de Bar musical, que és la llicència que es correspon amb la seva veritable activitat. A més de no complir els requisits exigibles per ser un Cafe-concert.

Demanem el canvi del titular de la instrucció de l’expedient per tal de desencallar la situació que al nostre entendre està patint, sumant-hi les múltiples denúncies des de la primera del 2003 a la darrera de maig de 2012.

Donem suport a la mediació del Síndic de Greuges, com delegació autoritzada, i competent per recomanar les oportunes accions a l’ajuntament, Per poder resoldre satisfactòriament -per a totes les parts- el conflicte sorgit, i per tan exigim atendre a les demandes dels veïns i veïnes per tal d’arribar a una solució al problema.

Exigim el compliment dels decrets d’alcaldia nº 730/11 i 1905/11 amb dates del 1/04/11 i 9/09/11 en què obliga al propietari del negoci “La Bohemia” a tenir un porter / vigilant les nits de dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festius, per ajudar a “dissuadir” als clients del local a quedar-se per les immediacions del local evitant les conseqüents molèsties a veïns i veïnes.

La nostra entitat manifesta la preocupació per un fet que s’està allargant excessivament en el temps i que no es visualitza una ràpida resposta ni des de la regidoria de medi ambient, ni des de la de Seguretat ciutadana.

Creiem que ara és el moment d’actuar i més quan els responsables del negoci van rebutjat la mediació del Síndic de Greuges i han refusat assistir i participar en l’elaboració del document final del “Pacte per la Nit” i per tant dubtem de la seva voluntat de compliment.

Per tot això volem sol·licitar a l’ajuntament la voluntat necessària i les accions que n’estimi oportunes per a corregir la situació. I demanarem tractar aquest tema en el proper Consell de barri del Centre-Oest, demanant la compareixença de la regidoria de Medi ambient que és qui ha estat liderant l’expedient.

31.5.12

Avançant poc a poc en el Consell de barri del Centre-Oest


En la segona sessió del consell de Barri es van començar a treballar temes més de barri que purament formal. El nostre representant i vicepresident, Marc Villoro, va ser substituït per en Joan Fisas, però això no va evitar que després d’haver presentat candidatura perquè fos elegit vicepresident del consell, es cedís la plaça en favor de Rosa Mª Boldú per tal d’augmentar la representativitat i el nombre de persones del Consell i d’aquesta manera no entrar en conflictivitat amb el president. Finalment Marc Villoro va ser elegit membre del Consell de Ciutat per unanimitat com a representant del Consell de barri del Centre-Oest.
Altres aspectes importants van partir tan sols de la nostra entitat i de l’Associació Altiplà, reivindicacions sol·licitant la contesta de les instàncies presentades, l’arranjament de carrers i la tasca realitzada per la taula de treball de seguretat i mobilitat.
Un dels aspectes importants per a nosaltres és la possibilitat de participació dels grups polítics a les taules de participació, creiem important assolir també el consens en el si d’aquestes taules i no tornar a portar a discussió als plenaris del consell coses ja tractades, simplement per ratificació. Alguns dels propis partits van negar la voluntat de treball i d’assistir-hi mentre que d’altres van portar al debat per tal que s’unifiqui el criteri entre tots els consells.
La darrera qüestió va ser una proposta del PSC sobre la dignificació de la parada de taxi del carrer andana, canvi d’ubicació, arranjament, marquesina, serveis... proposta que fa anys que des de la nostra entitat estem reivindicant dins de la planificació de mobilitat de la plaça Lluís Millet i que ens sembla del tot encertada, adient i oportuna. Fet d’aquest darrer punt que va comportar la creació d’una comissió d’estudi i avaluació en la qual hi participarem activament, nomenat un responsable de la mesa.
La nota negativa ha estat la manca de participació dels veïns i veïnes, des de l'entitat volem donar un cop de mà a l'amplificació de les convocatòries, ajudar i incentiva l'assistència de públic en aquest òrgan democràtic de discussió propera i que ens l'hem de fer nostre (de la ciutadania), per això ens posarem de la mà de l'ajuntament per sol·licitar la creació també d'una comissió que n'avaluï la seva projecció i faci augmentar la participació tan de les entitats com de l'anomenada societat civil.

21.3.12

Nova zona de jocs infantils a la plaça Lluís Millet


L'ajuntament realitza una "vella aspiració veïnal". Sense fer soroll, sense dir res, sense voler fer les coses quan es demanden, han condicionat una part de la plaça per tal de revitalitzar-la i ajudar als comerços de l'entorn. L'associació Veïnal del Centre-Estació, ho havia sol·licitat en diverses ocasions, sense rebren cap resposta, ni positiva ni negativa, finalment sense donar-se'n per vençuts, s'han trobat feta el lloc d'esbarjo pels infants. Ho celebrem.

8.2.12

Els veïns i veïnes volem que un carrer de la ciutat porti el nom de Grau-Garriga

L
'associació Veïnal del Centre-Estació ha presentat dues propostes a l'Ajuntament per demanar, d'una banda, que s'atorgui a un carrer o plaça del barri el nom de l'artista Josep Grau-Garriga i, de l'altra, canviar el nom de la plaça de Sant Antoni per plaça dels Pous. Els veïnat d'aquest indret de la ciutat ha presentat aquestes propostes tant a l'equip de govern com a la resta de partits polítics amb representació al consistori.

Els veïns del Centre-Estació han demanat que un dels carrers, preferiblement del barri, porti el nom del recentment desaparegut Josep Grau-Garriga, santcugatenc de naixement, artista i director de l'Escola Catalana del Tapís. Aquest nomenament seria un homenatge que se sumaria a l'entrega de la medalla d'or de la ciutat a títol pòstum.

Malgrat que per donar el nom d'un personatge a un carrer han d'haver passat més de cinc anys des de la data de defunció, els veïns han posat en manifest que el que es pretén és posar aquest nom a la llista o començar a pensar-hi per quan sigui el moment.

D'altra banda, proposen el canvi de nom de la plaça de Sant Antoni pel de plaça dels Pous o plaça dels Tres Pous, ja que s'identifica molt més, asseguren, amb la història d'aquest emplaçament.

7.2.12

Es constitueix el consell del barri Oest


Marc Villoro el sotspresident de la nostra entitat és l'únic representant veïnal del consell.
L'associació veïnal del Centre-Estació ha participat en la constitució del primer consell de barri del centre oest de Sant Cugat. Aquesta nova experiència ha revifat les expectatives de l'entitat a tenir altres modes d'interlocució amb l'ajuntament.
D'altra banda des del consell també s'ha reclamat que les sessions plenàries es poguessin desenvolupar en la sala de plens de l'antic ajuntament de Sant Cugat a la Plaça Barcelona, equipament que actualment està en desús. El president del Consell i tinent d'alcalde, Jordi Puigneró han rebutjat la proposta per temes d'austeritat. L'alcaldessa Conesa ha remarcat que els equipaments no es tenen perquè distribuir territorialment de la mateixa manera que els plans de participació, i que no està d'acord que en el centre no hi hagi equipaments.
Marc Villoro va demanar, després de dir que l'entitat "partia de zero" amb les seves relacions, que l'ajuntament contestés a les demandes que se li formulaven, tan en positiu com en negatiu, "més del 90% de les demandes que hem realitzat a l'ajuntament no se'ns ha contestat", Puigneró va remarcar que això no podia ser, i Mercè Conesa que no li constava que hagués estat així.

Per més informació:

11.1.12

El carrer Sant Antoni quedarà tallat al trànsit durant 5 setmanes a causa de les obres de la plaça Barcelona


El tall de trànsit serà efectiu a partir de dilluns vinent i afectarà el tram situat entre els carrers Xerric i Francesc Moragas

L’accés amb vehicle a la plaça Barcelona (únicament per a veïns i per a càrrega i descàrrega) s’haurà de fer a través del carrer Sant Bonaventura

Amb l’objectiu de facilitar les tasques de subministrament als comerços de la zona, l’Ajuntament ampliarà per la tarda l’horari d’aparcament de la zona de càrrega i descàrrega del carrer Francesc Moragas

Les obres per integrar la plaça Barcelona i el seu entorn a l’eix de vianants avancen. En el marc d’aquesta actuació, el proper dilluns 16 de gener començaran els treballs de remodelació del carrer Sant Antoni (tram situat entre els carrers Francesc Moragas i Xerric). Aquestes obres tenen una durada prevista de 5 setmanes i serviran per renovar el clavegueram i els serveis de les companyies de subministraments (aigua, llum i gas).

Mentre durin aquests treballs es tallarà el trànsit al carrer Sant Antoni. L’accés amb vehicle a la plaça Barcelona només es mantindrà per als veïns i s’haurà de fer a través dels carrers Sant Bonaventura i Xerric (cal disposar de targeta d’activació de les pilones mòbils). Els vehicles de càrrega i descàrrega també podran accedir-hi en els següents horaris: de 8 a 10:30 hores; de 14 a 16:30 hores; i de 20:30 a 22 hores.

D’altra banda, coincidint amb aquestes obres l’Ajuntament ampliarà per la tarda l’horari d’aparcament de la zona de càrrega i descàrrega del carrer Francesc Moragas. A partir de dilluns l’horari serà de 9:30 a 16 hores i de 18 a 21 hores. A més a més, provisionalment en aquesta zona també hi podran aparcar vehicles privats amb un temps màxim de 30 minuts. Aquesta mesura s’implantarà amb l’objectiu de facilitar les tasques de subministrament als comerços de la zona així com l’accés dels ciutadans a la plaça.

Més informació a http://premsa.santcugat.cat/?p=4131

12.12.11

Contacte amb la Policia de Catalunya

Amigues i amics,

Com va sent habitual, semestralment tenim un contacte amb la Policica de Catalunya, que ens posa al dia de l’estat delictiu de la Nostra ciutat i del nostre barri en concret.

Enguany el Cos dels Mossos d’Esquadra ens han alertat d’un increment de robatoris en trasters i aparcaments de la nostra zona, no és excepcional, però n’hi hagut més que la mitjana dels darrers anys. És per això que ens han demanat que extremem les mesures de seguretat i informem al major nombre de ciutadans i ciutadanes.

Per això des de l’Associació Veïnal del Centre-Estació ens fem coopartíceps de divulgar aquella informació que ens és d’utilitat per al barri, sent conscients i deixant clar que no es tracta d’un fet alarmant sinó de prevenció.

El Mossos d’Esquadra també ens han informat sobre l’operació “Grèvol” de vigilància coordinada amb la Policia Local de Sant Cugat del Vallès per a la campanya de Nadal i de la voluntat de seguir prestant el millor servei possible.

Aprofitem l’ocasió per a saludar-vos, i felicitar-vos les festes nadalenques i que tingueu una bona sortida i entrada d’any.

Bon any 2012

11.8.11

Tinguem cura a l'estiu, augmentem les mesures d'autoprotecció.

Els Mossos d'Esquadra ens envien aquestes mesures com a precaució davant de l'etapa estiuenca:

La Policia de la Generalitat Mossos d’esquadra PGME dintre de les seves funcions de servei a la ciutadania desenvolupa campanyes preventives i informatives especialment dirigides a la prevenció dels delictes.

Les víctimes majoritàries d’aquests tipus de delictes son dones grans ( més de 60 anys), un col·lectiu especialment vulnerable, donat que es habitual que portin joies d’or cadenes, braçalets i anells d’or que durant els mesos d’estiu es fan més visibles per el tipus de roba que s’utilitza, i que a més degut a la poca resistència que poden oferir vers l’autor/rs dels fets esdevenen un objectiu fàcil i idoni per ser víctimes d’aquest tipus delictiu.

Aquest fet lligat amb l’augment del preu de l’or fan que es converteixi en les víctimes idònies per determinat tipus de delicte.

La manera de perpetrar aquest tipus de delictes es apropar-se a la víctima i després d’una breu maniobra de distracció o sense necessitat d’aquesta directament els arrenquen les cadenes que porten penjades al coll i fugen corrents, bicicleta o motocicleta.

A la Regió policial metropolitana Nord, coneixedora d’aquests fets s’ha iniciat un Dispositiu anomenat cadena amb l’objectiu d’evitar i prevenir aquest tipus de delictes.

L’inici en l’aplicació d’aquest dispositiu es el dia 1 d’agost del 2001 i te durada indefinida.

Per poder assolir aquests objectius s’ha previst un seguit d’accions que son:

- Informar a la gent gran dels consells de seguretat que han de seguir per evitar ser víctimes dels delictes als mitjans de comunicació locals de ràdio i premsa escrita .

- Contactar amb els comerciants dedicats a la compravenda d’or per tal d’intensificar la col·laboració amb la policia.

- Planificar serveis de patrullatge uniformat i no uniformat específics per zones concretes i a hores determinades.

Els consells de seguretat per prevenir aquest tipus de delicte són molt senzills d’aplicar i el seu seguiment evitarà un gran nombre de delictes.

  1. Si es porten joies evitar anar sol i durant els desplaçaments ocultar-les amb la roba de manera que no es vegin.
  2. En cas de ser víctima d’un delicte no oferir resistència, el mal produït per les lesions es moltes vegades superior al valor de les joies sostretes.
  3. Informar ràpidament a la PG-ME i/o a la Policia Local dels fets dels quals ha estat víctima per poder donar-li l’atenció immediata, i poder localitzar al presumpte autor/rs.

Fer arribar aquests consells a la gent gran a través dels mitjans de comunicació, el seguiment d’aquestes recomanacions juntament amb l’increment de la presencia policial han de donar com a resultat la disminució d’aquest tipus de delictes.

8.7.11

Rates a la plaça dels Pous

L’Associació Veïnal del Centre-Estació vol mostrar la seva preocupació per l’aparició de rates a la plaça dels Pous. L’entitat ha rebut queixes dels veïns i veïnes i ha realitzat l’oportuna comprovació que a la plaça del Pous hi conviuen rates a l’entorn del parc infantil.



Tot i haver-hi una escassa colònia de gats, totalment desatesa pels serveis municipals, aquesta resta insuficient perquè les rates apareguin a hores diürnes mentre els nens i nenes juguen al parc, i les persones descansen a l’entorn de la plaça.




Alguns veïns i veïnes han denunciat telefònicament el fet a l’ajuntament, i de moment no han rebut cap resposta informativa ni d’actuació.




La nostra entitat vol manifestar el descontent per a la resposta municipal i sol·licita que s’hi posi remei immediatament donada l’afluència de persones a la plaça, que ha esdevingut un lloc de centralitat, d’esbarjo i de repòs pels veïns.




Per això creiem que cal procurar unes condicions òptimes per a la colònia de gats com a mètode de prevenció de l’aflorament de les rates a la superfície, per tal que no degradin la zona i evitin aspectes de mala salubritat.




I per tan també cal una neteja més a fons de la superfície, no n’hi ha prou amb l’escombra i potenciar la higiene en aquells racons que esdevenen possibles focus d’infecció i brutícia. Per això i un cop esperat un temps prudencial hem decidit denunciar el fet públicament.

Inflables de Festa Major





Ha estat el segon any que hem muntat aquesta activitat a la plaça Lluís Millet, la resposta ciutadana que hi ha hagut ha estat superior a la del any passat, calculem que més de 1000 persones han gaudit d’aquesta activitat (entre nens i adults esperant). L’activitat s’ha desenvolupat en dos inflables per edats diferents, el que ajudava a la tria de nens i no destorbar el gaudi dels més menuts.



A aquesta activitat li hem afegit també com l’any passat, una artista “pintacares” que al llarg de les tres hores no ha parat el seu treball a 5 minuts aproximadament per cara, i que ha realitzat un total de 40 “pintades”.